TESELAS. Microproxectos de actores galegos en formación
Un ménage à solas
Alba Fernández López
Escuela Superior de Arte Dramático (ESAD) de Estremadura
Un ménage à solas conta a historia dunha muller con tres personalidades: Alma, Marina e Celeste. Alma, a personalidade máis autoritaria, planea retomar unha antiga afección: cometer asasinatos. Marina está en desacordo a pesar do medo, e Celeste vive inmersa no seu mundo, sen entender o que pasa. A acalorada confrontación dos seus sentimentos –medo, paixón, ira, luxuria, tranquilidade, paz…– achegaraas a un final que ningunha das tres espera.
TIK TEATRO. Compañía de Teatro da Residencia Universitaria Bal y Gay
Elenco: Cris Blanco, Mónica Cardelle, Sabrina Castro, Salim Hanna, Juan Mario Lawicki, Miguel Martínez, Adrián Novo, Laura Real, Mónica Rodríguez, Andrea Vila e Cándido Viña.
Dirección e dramaturxia: Laura G. Recio
GRANDE OFERTA PROMOCIONAL
Cando as mulleres seremos realmente libres?
Cando desaparecerán as etiquetas que soportamos polo simple feito de ser muller?
Queres unha sociedade así?
Que vas facer ti para cambiar esta situación?
Acabemos coas agresións, as mortes, as violacións, as mutilacións e calquera vexación que as mulleres sufrimos polo simple feito de ser muller, polo simple feito de que alguén se sinta con dereito para dispoñer do meu corpo e da miña vida.
Loitemos por un papel completamente libre da muller nesta sociedade.
GRUPO DE TEATRO KriLaJo. Compañía independente da USC-LUGO
Actrices:
Kristel Rodríguez Egido
Laura Real Otero
Director: José María Tubío Sánchez
ESTÁS AÍ? Creación colectiva
O paso do tempo. As lágrimas caen como folerpas de neve, lentamente, para seguilas despois o continuo intento de espertar a pesar da noite e da soa compañía dunha candea. Carla chega do Cairo porque Ana invitouna a unha solitaria celebración verde da estrea dunha obra. Soan sen cesar grilos en inverno alugados a un chinés. A enigmática Carla axiña deixa entrever que sabe máis do que conta sobre as razóns que tivo Ana para invitala á celebración da estrea. Nun almorzo con torradas de xadrez prodúcese o primeiro xaque mate. Pero, quen move as pezas? É Ana unha simple marioneta de Carla, ou é Carla a portadora dos fieitos de luz que Ana busca?
Dúas actrices, coa axuda dunha candea e unha saba tecen, como dúas laboriosas arañas, unha historia sobre a amizade e o amor, sobre os celos e a envexa, sobre o desexo de liberdade e a angustia da prisión para, ao final, deixar un escenario baleiro onde os corpos sen vida se arremuíñan nas esquinas, e onde o recordo acaba fundindo os seus remos vencidos nas plúmbeas augas do reloxo.
Grupo de teatro KriLaJo: nacemento e obxectivos
Krilajo é un grupo de teatro universitario do campus de Lugo que se formou hai xa un ano. Conta con tres membros, aínda que a maior parte da súa andadura estivo só formado por dous, desde hai xa catro meses Laura incorporouse ó grupo. Para as súas montaxes, comparte o salón de actos da residencia Bal y Gay co grupo TIK teatro.
Pódese dicir que KriLaJo nace como instrumento para tratar de responder a varias preguntas: cales son os mecanismos conceptuais e expresivos que pode desenvolver un grupo de teatro universitario para elaborar unha historia que atraia a atención da comunidade universitaria que xa non está afeita á expresión teatral? É posible un teatro de mínimos que comunique o máximo? Cales son as condicións para esta comunicación?
Esta inquedanza representa o marco no que o grupo desenvolve o seu traballo. A creación trátase de que sexa colectiva, reducindo ó máximo tódolos elementos escénicos, e buscando a mestura dun teatro máis clásico centrado na voz con outro máis experimental centrado no corpo, para tratar de entender qué elementos son os máis efectivos na expresión teatral e ó mesmo tempo son os máis eficientes. Desde o inicio o grupo vén representando cada dous meses no salón de actos da residencia Bal y Gay as súas pezas, que non soen durar máis de 15 minutos, co obxectivo de ir creando unha historia e contándoa por capítulos. Ó final de cada representación mantense un diálogo co público onde se trata de entender como percibe este a obra e a través de que mecanismos teatrais está conectando con ela. Con esta experiencia acumulada, de reflexión entre os membros do grupo e de interacción co público, nace a obra Estás aí? onde se reflexiona, non soamente sobre mecanismos de transmisión, senón tamén sobre conceptos teatrais como traxedia/comedia, tempo real/tempo imaxinario, heroe/antiheroe, co ánimo de buscar unha forma expresiva que, aínda con tódolos seus defectos, teña a inquietude de ir máis alá destas dualidades, e así poder tocar a pel do espectador.
Membros:
Kristel Rodríguez Egido é estudante do Máster en Profesorado de Educación Secundaria. É de Salamanca e leva en Lugo dous anos. Aínda que é enxeñeira topógrafa, cada vez está máis interesada na educación, á que espera dedicarse no futuro.
Laura Real Otero é unha estudante de Humanidades natural de Redondela, que cursa o seu terceiro ano en Lugo, e que tamén forma parte do grupo de teatro Tik da residencia Bal y Gay.
José María Tubío Sánchez é un membro do grupo de investigación Laboratorio do Territorio (LaboraTe) da USC, que se dedica principalmente á investigación no ámbito da xestión territorial.
III
Dramaturxia de Fernando Dacosta a partir de Ricardo III de W. Shakespeare
Aula de teatro de Ourense MARICASTAÑA
Dirección: Fernando Dacosta
Equipo técnico e artístico:
REPARTO (Por orde de intervención)
RAQUEL LOIS Nena, Cidadá 2, Enrique, Mensaxeiro, Asasino 2
INÉS TORNOS Nai , Cidadá 1, Príncipe Eduardo, Mensaxeiro, Margarita
MARCOS VÁZQUEZ Ricardo
SAMUEL CARDOSO Sombra, Oxford
ABRAHAM PÉREZ Garda, Grei, Cidadán 4, Mensaxeiro, Outro asasino
ÁLEX HERMIDA Jorge, Cátesbo
GONZALO OTERO Hastins, Tyrrel
ALICIA FRAGA Ana, Rover, Tanli
REBECA MORALEJO Ama, Asasino 1, Mensaxeiro, Lovel
VICKY DOCABO Isabel, Alcaldesa
VICENTE C. BÓVEDA Baco
SANDRA A.C. Rimon, Duquesa
NOELIA ROPE Margarita, Cidadá 3
Ademais son Pobo, Almas, Mensaxeiros, Voces, Azuis, Vermellos, Outros, ...
LUZ, ATREZZO, TÉCNICOS EN XIRA
José Manuel Bayón, Rubén Dobaño
VESTIARIO E COMPLEMENTOS
Tegra
DESEÑO MUSICAL
Renata Codda Fons
CARTEL E PROGRAMA
Pablo Otero
AXUDANTE DE DIRECCIÓN
María Díaz
ESCENOGRAFÍA, DRAMATURXIA E DIRECCIÓN
Fernando Dacosta
Sipnose:
Un grupo de refuxados desprázase fuxindo dun territorio en guerra. Unha nena pregúntalle á súa nai o porqué desa situación. A nai, tratando de facerlla entender, fálalle de como non hai moito tempo vivían razoablemente ben, con comida todos os días e con casa onde poder durmir. Conta como nese país, ao que decide chamarlle “reino”, xurdiron dous bandos polo poder, aos que decide chamarlles os “azuis” e os “vermellos”. Que ningún dese bandos se preocupa realmente da xente que pasaba fame e que se exterminaban porque eran insaciables nas súas ansias de poder. Cóntalle como ao gañar o bando azul empezaron as loitas intestinas, irmáns matando irmáns, intrigas para facerse co trono, accións despiadadas que matan a amigos, a irmáns, a nenos, a calquera que poida facer perigar o poder total, o poder sen ningunha dúbida.
A historia que conta a nai fálanos da resistible ascensión ao poder de Ricardo III, ascensión que puido evitarse pero por medo, por ambición, por relaxación, por despreocupación, non se fixo. Fálanos de como se instaurou un estado de terror no que todos sospeitan de todos e ninguén pode estar seguro de nada. Fálanos, en fin, de como xurdiu unha alternativa entre as sombras e como os cidadáns decidiron entregarse a ela sen reservas, e do necesaria que son as reservas.
O texto de William Shakespeare, “Ricardo III” desde unha perspectiva contemporánea, con preguntas de onte, de hoxe e de sempre e cunha resposta a iso que dámos en chamar “poder”.
Foto de Sabela Eiris
LEAR. DE NADA NADA SAE
Dramaturxia de Paloma Lugilde a partir de Rei Lear de W. Shakespeare
COMPAÑÍA DE TEATRO USC-LUGO
Dirección
Paloma Lugilde
Actores:
Ramón Ferreira Díaz
Dani Lago Barreiro
Roberto Rivas Zas
Sara Sánchez Oliver
Marta Cardín Pedrosa
Ana Miranda del Campo
Adi Vlad
Uxía Alonso Alonso
Lili Claro Rodríguez
Xulio Díaz Anllo
Paz López Vizcaíno Rubio
Lucas Chao Ares
Carlos Díaz Fernández
Ficha Técnica
Documentación: Ramón Ferreira e Paloma Lugilde
Deseño de espazos: Paloma Lugilde
Creacións musicais: Carlos Díaz
Fotografía e vídeo: Mario García Herradón, Bruno Martínez, Sabela Eiriz
Luz e son: A.S.A-SON SLU. Alfredo Sarille, Julio Corredoira
Axudante de escenografía: Óscar Lago
Deseño cartel e programa: tatata
Imaxes: Diego Blanco
Creación bonecas: Ana Miranda
Agradecementos: Palimoco Teatro. Área de Cultura no campus de Lugo
LEAR. DE NADA NADA SAE
a partir de Rei Lear de W. Shakespeare
Ten como base un conto popular: unha vez era un rei que tiña tres fillas… Un rei quixo saber canto lle querían as súas tres fillas. As dúas maiores respondéronlle con falsos afagos, pero a menor díxolle que lle quería como a carne ó sal.
Esta resposta provocou a ira do rei que a mandou matar. A filla salvouse e, despois dalgún tempo, atopouse co seu pai que recoñeceu o seu erro e comprendeu a enigmática resposta da súa filla…
Shakespeare presenta unha experiencia extrema de dor, loucura e destrución expresada cruamente e sen reservas.
Alzheimer: é unha enfermidade dexenerativa do cerebro, fundamentalmente do seu córtex cerebral que vai perdendo neuronas e sinapses, acumula unha proteína anormal e amosa lesións características, placas senís e nobelos neurofibrilares.
Foto de Sabela Eiris
SWEENEY TODD, O BARBEIRO DIABÓLICO DA RÚA FLEET
Libreto musical de Sondehim, versión de Roberto Salgueiro
AULA DE TEATRO da USC. Compañía de teatro
Reparto (por orde de intervención)
ANTHONY – Breogán M. Vila
SWEENEY TODD- Miguel Gendre
MENDIGA – Elena Rodríguez
MRS LOVETT – Helena Salgueiro
JOHANNA – Alba López
XUÍZ TURPIN – Marcos Montiel
ALGUACIL – Manuel Lago
TOBÍAS – Lorena Boullón
PIRELLI – Aldara Cidrás
Orquestra de Cámara da USC
Violíns:
Ana Vieira
Antía Rey
Brais Palmeiro
Mª del Carmen Estevez
Maria Seoane
Sandra Viz
Tania Viqueira
Laura García
Violas:
Clara Copena
Rocío Vazquez
Violonchelos:
Elena Arguedas
Manuel Fernández
Contrabaixo:
Ada Iglesias
Clarinete:
Beatriz Gutiérrez
Trompa:
Ana Lores
Trompeta:
Esteban Lemos
Percusión:
Aldara Candal
Organista:
Julia Ammerman
Equipo artístico
Deseño de vestiario, espazo escénico
e iluminación ROBERTO SALGUEIRO
Arranxos vestiario CLOTILDE VAELLO
Realización atrezo RODRIGO ROEL
Técnico de iluminación RTA
Adaptación literaria ROBERTO SALGUEIRO
Asistente de dirección NURIA SÁNCHEZ
DIRECCIÓN DE ESCENA
Roberto Salgueiro
DIRECCIÓN DE ORQUESTRA
Mario Diz
DIRECCIÓN DE CANTO
Pablo Ferradás
Agradecementos
Escola Municipal de Música do concello de Santiago de Compostela, Centro Dramático Galego
A primeira co-produción entre a Aula de Teatro e a Orquestra do Espazo de Cámara da Universidade de Santiago aborda unha adpatación do clásico musical de Sondheim, que dá protagonismo aos músicos en escena e á forza da imaxe. Un texto de humor acedo onde a vinganza é o motor da historia